De Westerschelde Ferry

Trainingsprogramma Westerschelde Ferry

E56B15D4-8F24-4F65-B7FA-F2ECF831D225

Het bedrijf de Westerschelde Ferry BV exploiteert in opdracht van de Provincie Zeeland de veerdienst Vlissingen-Breskens twee schepen: de Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima. Deze zorgen voor een comfortabele en betrouwbare veerverbinding tussen Vlissingen en Breskens.

Naast de comfortabele en betrouwbare verbinding staan ze garant voor een plezierige en gastvrije overtocht. Om hierin te kunnen blijven voorzien heeft Connecting All de opdracht gekregen om de servicedeskmedewerkers en de matrozen in 2 groepen te trainen. Een programma dat langs zowel de rationele als de emotionele ontwikkeling van team en individu is samengesteld.

Rationeel wat hebben de professionals fysiek nodig om optimaal te kunnen blijven voorzien in de gezamenlijke uitdaging. En emotioneel hoe kun je de gastvrijheid, je manier van communiceren en de samenwerking binnen het team positief veranderen.

Elementen uit onze trainingen “Feedback lezen” en “Als je lichaam spreekt kun je maar beter je mond houden” zijn ingezet om de kracht van lichaamstaal te ervaren. Daarnaast zijn elementen uit het LEAN denken ingezet om het samenwerkingsproces tussen de servicedeskmedewerkers en de matrozen te verbeteren. Een belangrijk proces voor zowel de Westerschelde Ferry als haar gasten.

Immers de schepen varen afgestemd op de dienstregeling van het spoor. De reizigers, die uit 3 doelgroepen bestaan, woon-werkverkeer, studenten en/of toeristen, zijn allen gebaat bij het juiste niveau van dienstverlening. Echter de verwachtingen bij deze 3 groepen is zeer divers. Daar waar de een meer gehaast is dan de ander, heeft de ander minder behoefte aan de unieke beleving dan de ander.
Een uitdaging voor de professional, want op welke behoefte stuur je nu?

Tijdens het programma stond het proces centraal en zijn we met elkaar aan de slag gegaan om als team en als individu succesvoller te worden. Succesvoller binnen het rationele werkproces en succesvoller door de ontwikkeling van de emotionele intelligentie van zowel het individu als het team.

Mooi om de trots bij de deelnemers van het begin tot eind te mogen ervaren. Trots op het uitdagende werk en de omgeving waarin men dit werk mag uitvoeren. Echte (en terecht) “trotse Zeeuwen”. We kijken nu al uit naar de volgende trainingsgroep volgende week.

Speciale dank gaat uit naar Stephan In De Braekt.

Ook interesse in onze programma’s? info@connectingall.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.