Strength Based Lean in de Horeca

eurekaOns Strength based lean programma staat deze week op de agenda. Voor onze opdrachtgever in de horeca sector gaan we met het voltallig team samen aan het werk ter verbetering van de reeds met elkaar behaalde resultaten.

In dit programma wordt een alternatieve manier van coaching met betrekking tot procesverbeteringen aangeboden. We draaien de bekende consulting methoden en technieken 180 graden om. We gaan met elkaar op ontdekking naar wat juist goed, bruikbaar en succesvol is met als doel hiervan te kunnen leren. De positieve invalshoek staat centraal! Onze ervaring leert dat dit bij de deelnemers van onze programma’s meer creativiteit, vertrouwen, betrokkenheid en gedragen resultaat oplevert.

Wat wordt bedoeld met strenght based lean?

Wij zien het als een verandervisie met als uitgangspunt dat een systeem zich positief ontwikkelt, zodra mensen onderzoeken wat er werkt. De focus in onze programma’s is daarbij gericht op “De-wat-willen-we-graag-in de toekomst-vraag?”. Inspiratie, ambitie en succesvolle ervaringen vormen de basis voor verbetering. Met deze focus wordt het oplossingspotentieel vergroot. Door te kijken naar wat wel werkt en niet alleen (traditioneel) gericht te kijken waarom iets niet werkt, biedt ons meer kansen en maakt ons effectiever.

Denk alleen al maar aan de vaak vele tijdverslindende analyses die we in het werkveld tegen komen. Er ontstaat tevens veel positieve energie en betrokkenheid omdat mensen worden uitgedaagd met de eigen ervaringen waarin trots centraal staat en die voor de deelnemers betekenisvol zijn.

De Lean en Lean Six Sigma methodieken worden in onze programma’s door ontwikkelt, de de mens in het proces krijgt verbeterd meer aandacht krijgt, en de bekende en waardevolle instrumenten uit de traditionele procesverbetering worden omgedraaid naar een praktische laagdrempelige positieve vorm. Bijvoorbeeld 5x vragen waarom iets wél werkt in plaats van ‘5x why’ op het probleem. We gaan op zoek naar de 7 belangrijkste bestaande toegevoegde waarden van onze klant en de mogelijkheden om deze laten groeien in plaats van op zoek gaan naar de 7 vormen van verspilling en foutadresseringen.

“De positieve verandering begint pas echt op het moment als we zelf de eerste stap zetten.”

De praktijk leert ons dat de eerste stap zetten nog niet zo eenvoudig is. Probeer het zelf maar eens tijdens een overleg om ter plekke een goede positieve vraag te stellen. Een vraag, die energie en nieuwsgierigheid opwekt, uitdaagt en ambities aanspreekt.

Wilt u ook slimmer werken in plaats van harder werken? Lagere kosten, kortere doorlooptijden en hogere klanttevredenheid bereiken op basis van Strenght Based Lean?
Mail ons via info@connectingall.nlen we nemen snel contact met je op

Connecting All
Partner in Positive Change

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.