Waarom ben jij de natuurlijk leider?

Verandering, innovatie en nieuwe ideeën hebben leiders nodig.

Leider pinquins Deze leiders hebben connecties, kennis en ervaring en charisma in huis om nieuwe ideeën, initiatieven, kansen en opportunities te vertalen in concrete resultaten.  Resultaten die in “Missie,visie, doelstellingstrajecten”, “Veranderingstrajecten”, “Ontwikkeltrajecten” en “Innovatietrajecten” meetbaar succesvol en van het benodigd draagvlak voorzien zijn.

De natuurlijk leider overtuigt de groep, zij creëren andere en betere kansen, oplossingen en mogelijkheden. Het zijn omdenkers of minimaal anders denkers. Zij dagen oude gedachtegangen uit, zij overtuigen wijsheid, zij weerstaan kritiek en zijn weerbaar ten opzichte van weerstand. Zij bewandelen paden die anderen pas zien als ze aangewezen zijn. Zij leggen logisch en verklaarbare verbanden.

Leiders nemen beslissingen in wat wel en niet kan in ontwikkeling en aanpak. Zij zetten de koers uit. Ze bouwen hun ideeën, initiatieven en plannen rondom de toegevoegde waarde van de klanten, opdrachtgevers, belanghebbenden en richten zich daarbij op de zelfredzaamheid en bewaken de belangrijke lange termijn relatie actief.

In de praktijk blijkt dat iedereen in een groep de natuurlijke leider al kent. Dit zijn de natuurlijke leiders. Ben jij een natuurlijk leider of herken je jezelf in dit verhaal. Wat zijn dan volgens jou de belangrijke criteria waarlangs jij denkt de natuurlijk leider te zijn / geworden?
Reageer gewoon op dit artikel.

Jean – Claude Crijns

  • Mijn ervaring leert dat open en transparant informatie delen enorm goed werkt in teamverband. Daarbij is het begrip SMART natuurlijk een belangrijk vertrekpunt, waarbij ikzelf veel aandacht geef aan de A en de R. Je moet mensen inzetten op hun interesse en kwaliteit, waardoor de Acceptatie van de opdracht alleen maar uitdagender wordt en vergroot wordt. De Realiteit bij een opdracht uitzetten is voor de opdrachtnemer van groot belang, Onmogelijke of onduidelijke opdrachten zijn kansarm. En worden door de opdrachtnemer ook snel in negatieve energie omgezet.

  • Gewoon in jezelf geloven, en je overtuigen wat er nodig is voor het beantwoorden van de behoefte of vraag. Met de teamgedachte centraal en aandacht voor de teamleden heb ik mijn succes behaald. Duidelijk en transparant zijn hierbij kernbegrippen voor vertrouwen in het eindresultaat dat een team nodig heeft om ervoor te blijven gaan.

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.