Connecting All heeft op 12 juli jl. fase 1, van het project bij Brightlands Smart Services Campus te Heerlen, gepresenteerd. In het gepresenteerde rapport is het gewenste ecosysteem beschreven.
Het betreft een beschrijving van het ecosysteem dat via de voice of customer tot stand is gekomen. Waarbij in de projectaanpak het community denken en werken centraal heeft gestaan. Een methodiek die Connecting All hanteert om vanaf start op zoek te gaan naar de gezamenlijke toegevoegde waarde, om daar vervolgens maximaal met de business op aan te kunnen sluiten. Het voordeel hiervan is dat daarmee van start het draagvlak, de betrokkenheid en de zichtbaarheid maximaal bereikt wordt. De aanpak realiseert daarnaast een interessante voedingsbodem voor het nieuwe ecosysteem, die bestaat uit ingrediënten als: “mee willen / kunnen doen”, “elkaar inspireren”, “samenwerkingsinitiatieven” en “het vinden van nieuw gedachtegoed”.
Naast het vinden van deze interessante voedingsbodem heeft fase 1 een community development strategie opgeleverd waar de (potentiële) deelnemers zich in herkennen en graag in willen participeren. Het beschreven fundament van het ecosysteem voorziet in gedragen kaders. Kaders die de (potentiële) deelnemers voldoende ruimte bieden om zich blijvens gestimuleerd te voelen om actief aan de slag te gaan binnen de community, het ecosysteem.
In september opent Brightlands Smart Services Campus haar nieuwe gebouw en bijbehorende faciliteiten in Heerlen en zal de ontwikkeling van het ecosysteem een volgende fase in gaan.
Commentaires