Vandaag stond de workshop genaamd de “WOW-factor” op de agenda. Samen met startende ondernemers zijn we opzoek gegaan naar de voice of customer en dan specifiek naar de vertaling van deze stem naar het WOW-effect van de service en dienstverlening die de deelnemers met hun nieuwe onderneming in de markt willen gaan zetten.
De deelnemers vulden elkaar goed aan en wisten elkaar goed en creatief te inspireren. Doordat de groep uit een deel zeer rationele en een deel open en creatieve personen bestond was sprake van een mooie samenstelling. Namelijk de wisselwerking binnen de groep deelnemers had voor iedereen een stimulerend effect op in het vinden en ervaren van vernieuwende elementen en gedachten, waardoor een mooie bijvangst tijdens de workshop gerealiseerd werd. Namelijk niet alleen de eigen individuele gedachten en mogelijkheden, maar ook en vooral sterker dan de individueel kijkwijze, open en vernieuwende ideeën van anderen uit de groep. Een mooi voorbeeld van co-creatief werken en denken.
Helaas kunnen we niet in detail de gevonden elementen en gedachten openbaar maken. Dit omdat we integer met de gevonden resultaten binnen de groep omgaan. Maar tijdens de workshop zijn in een open sfeer naar elkaar toe de actuele uitdagingen en vraagstukken waar men mee worstelt besproken en voorzien van aanknopingspunten. De workshop kan enkel succesvol zijn als de deelnemers in een werkklimaat terecht komen waar alles mogelijk en besproken kan worden, met de restrictie dat alles binnen de groep gehouden zal worden. Dit omdat dit klimaat maximaal vertrouwen in elkaar oplevert en het resultaat voor elkaar maximaal haalbaar maakt.
Terugkijkend kunnen we concluderen dat de workshop een succes was. Een investering die de deelnemers een stap ver helpt in het verder vervolmaking van hun business.
Ben je ook op zoek naar jouw WOW-factor?
Neem contact met me op!
Jean-Claude Crijns
Connecting All
コメント